Sponsring och Engagemang

Di Luca & Di Luca AB väljer sitt engagemang med stor omsorg och ett stort hjärta.

Kockfritids

För att få bra matvanor bör barn välkomnas in bland grytor och kastruller tidigt. Två som vet är kockarna och kokboksmakarna Johanna Westman och Karolina Sparring. De står bakom Kockfritids, en matlagningskurs för ungdomar som gillar att laga mat tillsammans efter skolan. En bra sak tycker företaget Di Luca & Di Luca med varumärket Zeta, som sponsrar initiativet.

Att ha en lustfylld inställning till mat är en god grund för sunda matvanor livet ut. Men att känna sig hemtam i köket är ingen självklarhet. Precis som med allting annat måste man först få tillfället att prova, se hur man gör, kanske göra fel och försöka igen.

Läs mer om Kockfritids  »

En Frisk Generation

Insamlingsstiftelsen som beskyddas av H.K.H. Prins Daniel vill inspirera barn och föräldrar till mer hälsosamma matvanor och motverka de hälsoklyftor som finns beroende på skillnader i utbildning och inkomst.

En Frisk Generation är en idéburen organisation som arbetar för att alla barn i Sverige ska ha möjlighet och viljan att leva ett aktivt och hälsosamt liv. De arbetar med att engagera barnfamiljer i områden där resurser många gånger är begränsade. Deras vision är att Sverige ska ha världens friskaste barn. Ett företag som delar den är familjeföretaget Di Luca & Di Luca med varumärket Zeta, och därför inleds ett samarbete i mars 2017.

Läs mer om En Frisk Generation »

Svenska Juniorkocklandslaget

Di Luca & Di Luca har sedan början av 2012 ett samarbete tillsammans med Svenska Juniorkocklandslaget, där varumärket Zeta står som sponsor till laget. ”Vi ser mycket positivt på samarbetet med Svenska Juniorkocklandslaget, eftersom det ger oss möjlighet att arbeta riktigt nära den nya generationen proffskockar, säger Christian Di Luca, koncernchef Gruppo Di Luca. Som leverantör av livsmedelsprodukter från Medelhavet, under varumärkena Zeta och Delizie, har familjeföretaget Di Luca & Di Luca gedigen produktkunskap om råvarornas kvalitet, smakvariation och användning. Vi tror på ett ömsesidigt utbyte av kunskap och receptutveckling med juniorkockarna, som våra konsumenter i slutänden även ska kunna ta del av.

Läs mer om Svenska Juniorkocklandslaget »

Hellas Tennisklubb

Genom Fernando Di Lucas stora intresse för tennis har företaget ett nära samarbete med Hellas Tennisklubb. – Att främja möjligheten till fysisk aktivitet för alla, framförallt barn och ungdomar känns extra roligt, säger Fernando Di Luca. Jag spelar själv tennis regelbundet och är medlem i Hellas TK sedan över trettio år tillbaka. För mig är det viktigt att få röra på sig för att må bra.

Zeta Hellas Open startade 2009 och har sedan dess vuxit i snabb takt, både sett till deltagarantal, prispengar och status. I augusti varje år är det dags för Sveriges tenniselit, både seniorer och juniorer, att mötas i Zeta Hellas Open.

Läs mer om Hellas Tennisklubb och Zeta Hellas Open »

Stockholm Marathon

Di Luca & Di Luca AB och Zeta är sponsorer av Stockholm Marathon. Dagen före loppet bjuder Zeta in alla löpare till pastaparty!

Läs mer om Stockhom Marathon»

Baljväxtakademin

Zeta är stolt sponsor till Baljväxtakademin som arbetar för att höja kunskapen om och konsumtionen av baljväxter i Sverige.

Läs mer om Baljväxtakademin »