Zetas varumärkesföljetong firar åtta år med nytt avsnitt

Matbordet

Matbordet

De tre första filmerna om Fernando Di Luca utspelades i Italien. Nu är platsen Sverige och året 1971 – då Fernando nyss hade köpt in sin första lastpall olja från Cremona och skapat sitt varumärke Zeta. Detta vid sidan av heltidsjobbet som hotellportier.

Det nya avsnittet ”Italia–Svezia 1971” tar oss med till ett hyreshus på Åsögatan i Stockholm. Italien ska möta Sverige i fotboll och Fernando har bjudit in några vänner.

Vi introducerade vårt kommunikationskoncept ” Från en familj där mat är kärlek” redan 2014. Fram till nu har vi berättat episoder ur den italienska delen av Fernandos liv. Nu lyfter vi fram en scen från livet i Sverige, och skildrar en av alla de positiva kulturkrockar han har bidragit till”, säger marknadschef Eva Junevad.

Bakom kampanjen står även denna gång hybridbyrån Hummingbirds i samarbete med B-Reel och regissör Mikael Marcimain. Mediebyrå är Tre Kronor Media.

Att vi under alla år fortsatt vara trogna konceptet ”Från en familj där mat är kärlek” och låtit historierna berättats med hög kvalité och värme tror jag varit den bidragande faktorn till att kommunikationen uppskattats av så många och under så lång tid. Denna gång tar vi ut en annan tvist på historien, vilket vi såklart hoppas tas emot lika väl som tidigare filmer.

Peder Westerberg Creative Director på Hummingbirds

Zetas kommunikationskoncept ”Från en familj där mat är kärlek” har inte bara mycket framgångsrikt vunnit konsumentens hjärta utan även ökat försäljning och vunnit marknadsandelar i hyllan.

Vid senaste mätningen var köpintentionen uppe i över 70 procent. Det är det högsta resultat vi någonsin uppmätt för någon av våra kunder,” säger Niclas Fröberg, VD på Zetas mediebyrå Tre Kronor Media.